Mindfulness - at være i nuet

At være opmærksom og nærværende uden at dømme eller tillægge tingene anden værdi eller betydning, end den, der er til stede i nuet.

Hvad er forskellen mellem mindfulness og meditation?

Den primære forskel er, at meditation er en tilstand, der opnås i en afgrænset tid, hvor mindfulness er en form for livsanskuelse, og en måde at opleve verden på. Begge metoder giver dyb indre ro, ny energi, mere nærvær og positivitet.

Helt centralt i mindfulness, ligger nærvær og fuld opmærksomhed på her og nu. At kunne være fuldstændigt tilstede i nuet, uden at blive forstyrret at den strøm af “automatiske” tanker, der hele tiden arbejder i vores hjerne. Ikke at være i fortiden eller fremtiden..

Gennem en mindful hverdag, kan du bl.a. opnå bedre kontakt med dig selv og redskabet til dette kan f.eks. være meditation.
Meditation er godt, hvis du har en travl hverdag og kan give dig selv en pause. Måske er du stresset, føler du mangler overskud, føler dig drænet og mangler energi.

Forskning viser, at regelmæssig meditation både kan styrke koncentrationen, reducere stress, give en bedre nattesøvn og et bedre humør. Indenfor kort tid, hvis du mediterer regelmæssigt, vil du opleve en ro indeni dig, da dit nervesystem bliver beroliget gennem meditationen, styrket selvværd, overskud, fornyet energi og en god balance i dit indre.

Det kan være svært, ”bare at sætte sig ned og lære at meditere”. Derfor har jeg indspillet forskellige podcast, hvor du bliver guidet af mig.
Læs mere her.

Jeg tilbyder ligeledes mindfulnessforløb Specielt tilrettelagt 1:1 forløb, hvor du bliver guidet i mindfulness øvelser, får et gratis podcast til brug derhjemme, og får det integreret i din hverdag.
Læs mere her.

Skal vi tale sammen?

Du er velkommen til, at skrive en besked her eller kontakte mig på 28 11 30 55.

Hvad tilbyder jeg?

Jeg arbejder som terapeut & coach og kan hjælpe dig videre i dit liv, hvis du er i en personlig krise, lider af stress, angst eller depression. Det kan også være du er særligt sensitiv og ønsker nogle værktøjer eller retningslinjer, som kan gøre hverdagen mere rolig og let eller du er pårørende til en med psykisk sygdom eller psykisk sårbarhed.

Jeg tilbyder et rum med afsæt i dine oplevelser, følelser og tanker med mulighed for at skabe den forandring som du ønsker. Jeg har en naturlig nysgerrighed på menneskers udvikling, dets ressourcer og udviklingsmuligheder og vil møde dig der hvor du er i dit liv med anerkendelse, empati, nærvær, omsorg og respekt.

Jeg arbejder helheds orienteret og ser krop og psyke som en sammenhæng, en enhed. Gennem terapi hos mig, vil du lære at læse de signaler din krop sender dig og blive bedre til at forstå dem. Mit fokus gennem terapien, vil være at hjælpe dig med at se dine ressourcer og derved skabe forandringer og løsninger som føles rigtige for dig. Jeg inddrager altid mindfulness øvelser og et gratis podcast med guidet meditation.