Mindfulness - at være i nuet

At være opmærksom og nærværende uden at dømme eller tillægge tingene anden værdi eller betydning, end den, der er til stede i nuet.

Hvad er forskellen mellem mindfulness og meditation?

Den primære forskel er, at meditation er en tilstand, der opnås i en afgrænset tid, hvor mindfulness er en form for livsanskuelse, og en måde at opleve verden på. Begge metoder giver dyb indre ro, ny energi, mere nærvær og positivitet.

Helt centralt i mindfulness, ligger nærvær og fuld opmærksomhed på her og nu. At kunne være fuldstændigt tilstede i nuet, uden at blive forstyrret at den strøm af “automatiske” tanker, der hele tiden arbejder i vores hjerne. Ikke at være i fortiden eller fremtiden..

Gennem en mindful hverdag, kan du bl.a. opnå bedre kontakt med dig selv og redskabet til dette kan f.eks. være meditation.
Meditation er godt, hvis du har en travl hverdag og kan give dig selv en pause. Måske er du stresset, føler du mangler overskud, føler dig drænet og mangler energi.

Forskning viser, at regelmæssig meditation både kan styrke koncentrationen, reducere stress, give en bedre nattesøvn og et bedre humør. Indenfor kort tid, hvis du mediterer regelmæssigt, vil du opleve en ro indeni dig, da dit nervesystem bliver beroliget gennem meditationen, styrket selvværd, overskud, fornyet energi og en god balance i dit indre.

Det kan være svært, ”bare at sætte sig ned og lære at meditere”. Derfor har jeg indspillet forskellige meditationer, både til børn og voksne, hvor du bliver guidet af mig.
Læs mere her.

Jeg tilbyder ligeledes mindfulnessforløb Specielt tilrettelagt 1:1 forløb, hvor du bliver guidet i mindfulness øvelser, får en gratis meditation til brug derhjemme, og får det integreret i din hverdag.
Læs mere her.

Skal vi tale sammen?

Du er velkommen til, at skrive en besked her eller kontakte mig på 28 11 30 55.